Nyelvet oktatni sokféleképpen lehet, gyermekekkel megszerettetni az idegen nyelvet viszont egyféleképpen lehet: játékkal, vidámsággal, mozgással. Mindezt óriási odafigyeléssel, empátiával és sok-sok szeretettel. A kisgyermekkor legfontosabb tevékenysége a játék és a mozgás. Fejleszt, felszabadít, nélkülözhetetlen a lelki fejlődéshez, az élmények feldolgozásához, tapasztalatok szerzéséhez, az újonnan elsajátított dolgok begyakorlásához.

Mikor érdemes a nyelvtanulást elkezdeni? A legújabb nyelvoktatással kapcsolatos kutatások eredményei azt mutatják, hogy minél korábban kezd egy gyermek idegen nyelven játszani (természetesen a korának megfelelő módszerrel) annál könnyedebben, gyorsabban és jobb kiejtéssel képes azt elsajátítani. így minél korábban lehetőséget biztosítunk gyermekünknek az idegen nyelvvel való megismerkedésre, annál többet tettünk annak érdekében, hogy könnyedén, játszva sajátítsa el azt.

Milyen formában? Játékosan, sok-sok mozgással, vidáman, könnyedén, túlterheltség, gátlások és stressz nélkül. Mindezt a gyerekek életkori sajátosságainak megfelelően, képzett pedagógus vezetésével, aki nem csak az idegen nyelvet ismeri kiválóan, hanem szeretve tud játszani gyermekünkkel. Az English Gym & Fun lényege, hogy a mozgáson keresztül érdekes, izgalmas játékokkal vezetjük be a gyerkőcöket az angol nyelv szépségébe, mely az anyanyelvünk elsajátításához hasonlóan természetes környezetben zajlik. Foglalkozásainknak az idegen nyelv "tanulása" mellett még számos előnye van, mint például fejleszti a gyerekek mozgáskoordinációját, ritmusérzékét, segíti a társas beilleszkedést és növeli az önbizalmat.

Hogyan csináljuk?

  • Nagyon fontos a játékosság, a spontaneitás, észrevétlen tanulás és tanítás kell, hogy legyen a nyelvvel való foglalkozás.
  • A kommunikáció az adott nyelven természetes élethelyzetekben történjen.
  • Sok-sok mondókával, verssel, dallal (cd-k segítségével), mesével kezdjük a tanítást.
  • Ha gyermekünk megérti a nyelvet, de magyarul válaszol, vissza idegen nyelven válaszoljunk neki. Ne fordítsuk a szavakat, próbáljunk olyan nyelvi környezetet teremteni, mint az anyanyelve esetében (még ha egyszerubbet is). Használjunk egyszeru utasításokat, a mindennapi rutinba épüljön be az idegen nyelv.
  • A kisgyerek cselekvésen keresztül tanul: adjunk olyan feladatokat, játsszunk olyan játékokat, amelyekben egész testükkel adhatnak választ a megértett információra.
  • Minél korábban kezdjük, annál könnyebben és gyorsabban lehet eredményt elérni.
  • Fektessünk hangsúlyt a szókincs bővítésére: eleinte úgyis csak érteni fog a kicsi, aztán szavakkal fejezi ki magát. A lényeg a kommunikáción legyen, mindennapi élethelyzetek szavait, utasításait alkalmazzuk (étkezés, tisztálkodás, játék stb.).
  • Ne ijedjünk meg, ha a kicsi kiejtése nem szabályos, később úgyis kialakul a sok eredeti anyag használatával (zene, mondóka).
  • Nem a korrekció a fontos! Koncentráljuk a játékosság megőrzésére és a kommunikáció fenntartására.

Elérhetőség

Mini-Tanoda Nonprofit Kft.
2049 Diósd, Sashegyi út 66.

Kaposi Ildikó
Tel.: 06 30/934-7950

Képek

phoca_thumb_l_english_gym_006.jpg